lørdag 14. juni 2008

Klagesang (ev. klagetango)

Spørsmål til lesere med mer juridisk peiling enn meg: Er det lov til å ha liveband i hagen sin til langt på natt uten å sende så mye som et lite nabovarsel?

Ok, så er det muligens svært så sutrete av meg å klage på konsert i nabohagen, og ja, jeg begynner helt sikkert å bli gammel. Når det er sagt så har jeg unnskyldninger:

1. Dette var ikke UKA, og bandet var ikke Muse
2. Dette var ikke feststemt ungdom som ikke vet bedre, tvert imot tydet musikkstilen på at tilhørerne var godt over 50.
3. Festen foregikk i hagen til huset med to garasjer som ble solgt for godt over fire millioner. Det er lov til å klage over folk med altfor mye penger når en ikke har noen selv...
4. Festen er tydeligvis en årlig begivenhet da akkurat det samme skjedde ifjor.
5. Bandet besto av (ut fra det mine stakkars ører kunne tyde) piano, trekkspill, en, muligens to, fioliner og en kvinnelig trubadur(ix) med skjelvende divastemme. Noen som har prøvd å sovne til fiolinmusikk?
6. Bandet hadde en forkjærlighet for tango. Noen som har observert hva som skjer med folk over femti med altfor mye alkohol innabords når tangomusikken setter i?

Siden C. og jeg er verdens største pingler og ekstremt konfliktsky, ringte vi selvsagt ikke politiet. Vi gikk heller ikke innom hagen og ba dem dempe seg, og vi kommer ikke til å gå innom naboen i dag og diskutere mulighetene av å ha bandet inne i huset neste år. Min hevn bli altså, modig som jeg er, å (delvis) anonymt sutre over episoden på internett. Takk for at du leste min stakkar klagesang.


6 kommentarer:

Fru Fortuna sa...

Hehe, neste år synes jeg dere skal finne fram ei flaske vin og gå over til naboen og be om å få bli med på dansen ;)

Marthe-Julie sa...

Jeg syns det er ufint å holde på sånn. Er mye lettere å takle det om man får en liten advarsel.

Ganske sikre kilder kan fortelle at naboene til Dødens dal hadde fått advarsel fra UKA da både Muse og alle de andre spilte;)

Borghild sa...

naboa e nå dritt! (ja, eg e og plaga med bråkate naboa som eg e for feig te å klag på..)

Åshild sa...

Dette var 1 av 365 dager i året.. Jeg har en nabo som er på grensa til døv. Hun hører på radio om natta og sender sjelden ut nabovarsel om det. Og JA, det kjennes ut som radioen er inni øret mitt.

Så.. ja - jeg føler litt med deg, men ikke veldig..:P

Frk. A. sa...

Her er det bare spøkelser som bråker faktisk ;)
Noe må det iallefall være, hører flere ganger hver eneste kveld noen som går i døra, den slamres ganske hardt igjen, men i n g e n er der.

Men skjønner din klagesang godt vennen! koskos

Kusine Hilde sa...

Mulig jeg vet om den naboen din...og mulig jeg vet om det firmaet som bruker å ha den sommerfesten...og mulig jeg kjenner en av gjestene veldig veldig godt :) Mulig jeg kommer til å delta der selv en gang også (hvem vet?) Da kan jeg smugle inn dere! :)