mandag 5. juli 2010

Svigerdatter

Jah, da har det jammen skjedd. Det ser ut til at jeg har fått meg en svigerdatter! Nabojenta, ei skjønn lita tuppe på fire år, med mørke krøller og bein i nesa som er hulken verdig, kunne nemlig i dag fortelle husbonden at syrinbusken vår (som har så veldig fine, lilla blomster) er hennes også, siden hun og guttungen er kjærester.

Jeg er relativt sikker på at den utkårede ikke hadde (eller egentlig fortsatt har) den fjerneste anelse om dette forholdet. Hver gang den nysgjerrige mor har spurt etter slikt sladder har han nemlig bedyret at de to bestekompisene i barnehagen er kjærestene hans. Men med den kjennskap jeg har til fire år gamle jentunger, så har jeg en svak mistanke om at dette er av liten betydning...

1 kommentar:

My sa...

Hey, ny look på bloggen :) Hvis lille ville noen gang gifter seg med nabofrøkna bør han nok legge inn en avtale om særeie...