lørdag 19. juli 2008

The joy of googling

I mangel av noe annet å blogge om hadde jeg tenkt å skrive et mimreinnlegg om min gamle favorittbrus "Asina" (som visstnok fortsatt produseres i visse deler av landet). Jeg hadde tenkt å illustrere dette innlegget med å lime inn et bilde av en asinaflaske. For å finne et slikt bilde brukte jeg Googles bildesøk. O' yes. Jeg har tydeligvis ikke lært noe fra den gangen jeg satt på fellesmaskina på et lærerrom og bildegooglet "Cleopatra" for en kunsthistorietime. Jeg fikk faktisk opp et bilde av en asinaflaske. Men det som fanget min oppmerksomhet var et bilde av en kvinne, ikke lenger i tjueårene (muligens heller ikke i tredveårene) som har dratt ned kjolen sin og presser en eller annen form for skytevåpen opp mot puppene sine mens hun ser spørrende på fotografen. syk som jeg er klikket jeg meg selvfølgelig videre og havnet i et eller annet forum for skyteglade spanjoler. En eller annen machomann i unifom har lagt ut dette bildet, og flere deltakere har engasjert seg. Jeg oppfordrer derfor eventuelle spanstalende lesere om å oversette diskusjonen for meg. Blir det ansett som positivt eller negativt å blande kvinnfolk og skytevåpen? Bildegoogle "Asina" og se selv.

Min fabelaktige lillebror driver med høns. Han skjønte ikke helt hvorfor alle karene på sommerjobben fikk latterkrampe da de spurte hva han skulle bruke den første lønningen på og han svarte at han skulle "kjøpe seg høne". Vedder på at han forsto litt mer da han googlet "høne".


1 kommentar:

Frk. A. sa...

må innrømme at jeg glemte se om det kom opp en asinaflaske på bildesøket jeg da, men fant rimelig kjapt den dama med skyteutstyret.. Rare greier sier no jeg, syntes bildet var skikkelig skikkelig skikkelig grøsselig fælt ^^
Priser meg heller litt lykkelig over at jeg ikke kunne forstå hva de skrev om på den siden jeg, tipper det ikke hadde gjort bildet noe bedre ;)




Lillebroren din er og forblir skjønn ^^ hehehehe