onsdag 9. september 2009

Fronterinspirert

Etter å ha tatt igjen litt blogglesing fant jeg et fabelaktig O. H. Hauge-innlegg hos Lise. Nå har jeg derfor en sterk plan om å lage en "Diktkos"-mappe (eller "Poesikroken" eller "Dikt og datt" eller noe annet norsklæreraktig) i norskrommet på Fronter. Inspirert, inspirert (jada, jeg vet jeg er ung og nyutdannet og overengasjert og slitsom, men det er faktisk innmari artig med ny og spennende jobb).

Og ellers, dagens fra barnemunn:

Fra samtale med venninnes nydelige jente på tre år (E) og meg (M):

E: Pappan min e fjyktelig tærk for hainn tjæne sånn skjønne du, berre kjenn her (klapper på pappas biceps)

(...)

M: Så, du har altså Ariel, Askepott, Belle og Tornerose. Hvem er det som er yndlingsprinsessa di da?

E: *ser oppgitt ut* Mamman min, så kjart!

1 kommentar:

Borghild sa...

Tok du på pappas muskler da? :)

ung, engasjert og nyutdanna - ser ingen negative ting der!