tirsdag 29. april 2008

Hurra for masterjentene

Til alle dere flinke masterstudenter som leverte i dag,

Gratulerer masse med dagen! De siste månedene har jeg hatt gleden av å observere dere gå fra å være helt normale mennesker til å bli merkelige fremtoninger som sitter oppe hele natta for å bestemme dere for om dere skal eller ikke skal, bruke blokkjustering, som bryter ut i plutselige hysteriske latterkramper eller krampegråt, som har satt rekord i korte lunsjpauser (var det 6 min. som var rek'en?), som har blitt overbevist om at en dag uten frukt fører til spasmer og spedalskhet, som har lest korrektur til øynene har vært røde og oppsvulmede, som har brukt timer på å lure på hvorfor makrell er morsommere en kveite og lurt på hvordan Bakhtins teorier kan gi en forklaring på dette, som har brukt enda flere timer på hvorfor Solstad går og ikke står i Berlin, som har finkjemmet alle tv-reklamer etter engelske uttrykk og som har kommet til stadiet hvor man er overbevist om at folk snakker om syntaks når de diskuterer trær. Dere er veldig, veldig flinke og jeg håper dere alle drikker dere sørpe full i kveld:)

Lykke til med prøveforelesninger og eksamener. Lesesalen vil ikke bli den samme uten dere.

P.S. La merke til at det sto en sofa midt i lesesalen da jeg kom i morges. Tør jeg spørre om hvem som sov der i natt?

Ingen kommentarer: