fredag 2. mai 2008

Orakelet i Delfi er tom for toner

Alle studenter ved NTNU må fra tid til annen innom stedet med verdens mest ironiske navn: Orakeltjenesten. Dette skjedde da også meg og I. nå nettopp da printeren gikk tom for blekk. Følgende situasjon utspilte seg:
Meg (M): Hei, vi må ha mer toner nede på datasalen på HF.

Orakeldame (O): Jaha, hva er det som er galt?

M: Eh... Printeren printer ut uten at det står skrevet noe på arket...

O: Ja, det er jo litt dumt. Jeg skal få noen til å komme og ordne det.

M: Jeg kan sikkert ta med og fylle inn selv da...

O: Nei, det er nok ikke så lurt, det er så dumt hvis noe blir ødelagt.

Ja, alle vet jo hvor enkelt det er å ødelegge en printer når du skal fylle inn toner. Pussig nok opplevde jeg det samme da mamma og pappa gikk tom for toner også. Mamma mente vi heller burde vente på C. før vi fylte inn noe som helst. Jeg ser tydeligvis ut som en person som velger å åpne tonerboksen og tømme den utover printeren når jeg skal fylle inn mer.


P.S. Orakeldama kom nettopp inn og fortalte oss at hun dessverre var tom for toner, men at det faktisk også går an å gå på en annen datasal ved NTNU og printe ut det vi har lagret på hjemmeområdet vårt. Tenk det, Hedda!

1 kommentar:

Borghild sa...

med fare for å avslør nån stygge holdninge tell mitt eget kjønn så må eg sei at damen på orakeltjenesten har en tendens te å vær (enda meir) arrogant og hoven og idiot enn guttan... (og det ska jo godt gjøres...)