mandag 26. mai 2008

Tagging

Kristin har tagga meg i noe som muligens kan kalles for boksisten. Er ikke helt trygg på at dette blir riktig, men i allefall:

Pick up the nearest book.
Open on page 123.
Find the fifth sentence.
Post the next three sentences.
Tag five people, and acknowledge who tagged you.

Ok, så næreste bok blir Rosens navn (tror ikke ikeakatalogen gjelder nemlig). På side 123 står det følgende:

"Ambo tamen currunt, hospes simul et domus una. Da var det Jorge sa at Jesus hadde anbefalt oss at vår tale burde være ja eller nei, noe mer enn det ville bare føre til noe ondt, og det var nok å si fisk når det var snakk om fisk, det var bedre enn å rote til begrepet med løgnaktig snakk. Så sa han at han ikke syntes det var særlig viselig å etterlikne afrikanerne."

På tross av dette vil jeg bare si at jeg anbefaler romanen, og at den ikke er fullt så sær som disse setningene gir uttrykk for. Jorge er forresten ikke en særlig hyggelig person så man bør ikke ta det han sier for god fisk... Og siden nesten alle jeg har på lista mi allerede er tagga av andre sender jeg kun pinnen videre til Mona og Cilie (og siden ingen av dem har blogga mer enn et innlegg denne måneden regner jeg med at kjeden stopper her...)

Ingen kommentarer: