fredag 19. september 2008

<3 Sylfest

Det er visse andre bloggere som har bekjent at de lett kan bli en smule starstruck (fornorska stjerneslått?) av møter med diverse kjendiser. Jeg må derfor innrømme at jeg syntes det var stor stas da jeg nettopp sto og så på en direktesending av P2s "Språkteigen" med ekspertkommentator Sylfest Lomheim. Og jeg må innrømme at jeg ble bittelitt sjalu da Sylfest etterpå var borte og håndhilste på en viss kompis grunnet hans noe absurde innsikt i norrønt og mellomnorsk (og fordi han sto ved siden av en viss professor som jeg regner med var den Sylfest mente da han snakka om "dei burte på hjørnet her som kan ein del meir om dette enn meg").

Hmm... Skal tro om C. vil være enig i at Sylfest hadde vært et bra navn om vi får enda en gutt (nei mamma, jeg er ikke gravid). Egentlig tviler jeg siden han allerede har avslått Olaf og Agnar. Men kanskje om vi får tvillinger og jeg går med på å kalle den ene for Mac. Eventuelt kunne vi laget et kompromiss og kalt ham for I-Sylfest...




2 kommentarer:

Borghild sa...

ka med kortforma I-syl? da har du språkkjærligheten sammen med mackjærligheten i et og samme veldig moderne navn.

men kor ha det vært direktesending av språkteigen? på dragvoll?? spennende spennende - skjedd aldri sånne ting når eg va der.

Åshild sa...

sylfest slår nok gammel-ivers. glatt.