fredag 12. september 2008

God helg

Fredag, og jeg kan ikke hente C. før kl. 15. Ikke kan jeg skrive noe mer på teksten min heller, for jeg har allerede sendt dagens tekst til backup, og hvis jeg skriver mer og maskina kræsjer så blir det helt borte, og det er det jo ingen vits i...

I hvertfall, om tjue minutter kan jeg dra, og da skal vi hente V. og dra på "Krona" og spise. V. er nemlig veldig glad i "Krona", og da vi dro i barnehagen i dag spurte han om vi skulle dra dit. "Nei", sa jeg. "Vi skal dra i barnehagen". "Åh, er Krona borte?" spurte V. med sine enorme, tårevåte klinkekuleøyne. Derfor skal vi på "Krona" i dag. For å bevise at den ikke er borte.

For de som nå blir fryktelig bekymret for at det stakkars barnet kommer til å dø av hjertefeil, diabetes og det man ellers får av uhumskheter når man spiser slik mat, kan jeg bare trøste med at den eneste grunnen til at guttungen vil på "Krona" er fordi det er et digert klatrestativ der, og man får en leke med i maten sin. Han spiser neppe noe mer en et halvt burgerbrød og kanskje to chips (hvem har vel tid til å spise når man er på "Krona"?). For de som skulle bekymre seg for at jeg og C. kommer til å dø av hjertefeil, diabetes og det man ellers får av uhumskheter når man spiser slik mat, så er bekymringen berettighet.

Og for de som skulle lure, joda "Krona" er det samme som Burger King.


3 kommentarer:

Borghild sa...

tusen takk for oppklaringa i siste linje - eg fatta INGENTING! (eg har enda mye å lær før eg kan bli mor til en treåring, forstår eg)

Zillapilla sa...

Hvor kommer navnet Pita fra? Jeg synes både Monica og Jeanette passer bedre i fengsel enn Anita..

Pita sa...

Pita kommer fra å rime på Anita (noe som dukka opp på videregående en gang. Mest sannsynlig i fylla...). Jeg må si meg enig i at både Monica og Jeanette høres mer ut som fengselsfugler enn Anita, men en kan vel ikke krangle med fakta. Jeg får jobbe hardt med å holde meg unna fengsel og slik motbevise stereotypien:)