mandag 16. februar 2009

Cookies som smaker godt i solveggen

Kopiert fra før nevnte husbonds blogg, om før nevnte husbonds fabelaktige cookies:

Chocolate chip cookies

I lengre tid har jeg prøvd å perfeksjonere “Chocolate chip cookies”, men variasjonen fra batch til batch har vært stor. Men nå føler jeg at jeg begynner å få optimalisert yield'n.

Oppskrift

Antall Enhet Type
200g rapsolje (rapeseedoil)
2stk egg
50g vann (water)
1ts vanlijesukker
400g brunt sukker (brown sugar)
1ts bakepulver (baking powder)
400g hvetemel (all purpose flour)
1plate hvit eller mørk sjokolade (chocolate)
  1. Visp olje og egg, men ikke så mye at det skiller seg.
  2. Visp inn vann
  3. Visp inn vanlijesukker
  4. Visp inn brunt sukker
  5. Visp inn bakepulver
  6. Visp inn hvetemel
  7. Skjær sjokoladen i biter, og visp den inn
  8. Stek på 200 grader midt i ovnen i ca 10 min. Dette avhenger av ovn, så her må man prøve seg frem

Tips: Vær forsiktig med bakepulveret, ikke ha i for mye. For mye bakepulver kan gi en litt rar ettersmak.,

2 kommentarer:

Borghild sa...

Har husbonden egen blogg?? det vil vi les! :) og de her ska eg bak etterkvert! garantert!

Åshild sa...

No har æ googla han mannen din æ..:) Fine bilda!! Veldig!