fredag 13. februar 2009

Draumkvedet

Sistesemesterstudenter har tydeligvis en tendens til å ha en del merkelige masterdrømmer, noe som sikkert sier både det ene og det andre om ens indre uhumskheter i en sådann periode. Jeg har også begynt å få en del av disse, men det merkelige er at de egentlig viser en mye mer positiv og optimistisk holdning enn jeg føler jeg har i våken tilstand.

Jeg har for eksempel flere ganger hatt en drøm hvor jeg er fryktelig frustrert fordi jeg har blitt tilbudt drømmejobben (jeg vet ikke hva denne innebærer, men det er en klar holdning i drømmen om at dette virkelig er jobben over alle jobber), men at denne krever at jeg starter med en gang, noe som i såfall ville føre til at masteren måtte skrives på natta. Dette stemmer overhodet ikke overens med mine våkne bekymringer, som stort sett dreier seg om å verken fullføre master eller finne noen som helst slags form for jobb som ikke innebærer strekkoder.

Kanskje mitt ubevisste sjeleliv rett og slett er mye sunnere enn mitt overflatiske ego? Eller kanskje jeg rett og slett har varig svekkede sjelsevner? Foreløpig er det i hvertfall mye triveligere ting som foregår i hodet mitt på nattestid enn på dagtid.


Ingen kommentarer: