søndag 8. mars 2009

Mere masterdrømming

Her kommer en ny masterdrøm. Det har vært mange av disse i det siste, blant annet en hvor problematikken "ku på lesesalen" dukket opp, men nattens var av de mer ekstreme.

I ekte "Pelikanrapporten"/"Watergate"-stil viste det seg nemlig at masteroppgaven min, ja, den om Olaf Bull, hadde utviklet seg til å bli av det slaget som får korrupte regjeringsmedlemmer til å prøve å myrde stakkars masterstudenter som ramler over hemmelige dokumenter, og setter dem i sammenheng.

Det kom ikke helt klart fram i drømmen nøyaktig hva disse dokumentene dreide seg om, men det endte i hvertfall med en hel del løping fra svarte bilder, avlytting av mobiltelefoner (avslørt av min noe datakyndige ektemann) og hacking av worddokumentene mine (igjen avslørt av tidligere nevnte datageni, som etter hvert ble ganske irritert over det lave sikkerhetsnivået på Windows Vista).

Til slutt endte det hele med at de onde regjeringsmedlemmene (i solbriller og svart dress), bombet laptopen min. Det gjorde imidlertid ingenting, for jeg hadde vært så lur at jeg hadde gravd ned en papirutgave av masteroppgaven hjemme hos mamma og pappa (ja, jenter, nå skjønner dere hvor viktig det er med backup). Det hele endte med at jeg fortvilet satt og tenkte på hvor mye enklere det må være å skrive masteroppgave når man ikke hele tiden blir jaget av onde regjeringsmedlemmer. Så nå har jeg i hvertfall det å trøste meg med.

Og ellers, gratulerer masse med dagen damer!


1 kommentar:

Borghild sa...

Hahhahha.. for en drøm!
Og.. papirbackup? da treng du en sekretær som e kjapp på touch-metoden:)