søndag 1. mars 2009

Utfordringen


Cilie har utfordret meg:
Jeg har utfordret deg
1.Gå til Mine Bilder/mapper
2.Velg den 6. mappen
3.Finn det 6. bildet
4.Sett bildet på bloggen og skriv litt om det.
5.Inviter 6 nye og link til dem. Gi dem beskjed om utfordringen

Jeg må innrømme å ha juksa litt, for jeg prøver å unngå bilder av personer på bloggen min. Dette kan vi derfor heller si er det sjette menneskeløse bildet i den sjette mappa mi. I hvertfall, dette er husets kjæledyr, en chinchilla ved navn Lolita (navngitt av forrige eier kan det vel være greit å påpeke). Hun er, i motsetning til hva visse har påstått, ingen rotte. Dette kan man se ved å studere den søte ekornhalen og den tjukke, myke pelsen, og på det faktum at jeg ikke svimer av hver gang jeg ser henne. Chinchillaer er relativt greie kjæledyr. Fordeler: lite lukt, myk pels, ikke rotte, relativt lite stell, veldig morsomt å se på når de leker/klatrer/hopper/disser osv.. Ulemper: lite interessert i kos, lever veldig lenge (mye lenger enn en hamster), krever stort bur, bor i bur (fører til evig dårlig samvittighet). Hvorfor vi har chinchilla? Fordi jeg syns det er viktig at barn vokser opp med kjæledyr (bivirkning av å komme fra gård), og vi har for tiden lite mulighet til å ha hund/katt/kjælegris eller lignende.

Og for spesielt interesserte, her er en liste av kjæledyrene jeg har hatt i løpet av oppveksten:
  • To elghunder (Knurre og Hårek)
  • To katter (Lillefix og Trine)
  • Kanin (har glemt navnet, den var i hvertfall svart)
  • Lam (Trulte, ble etterhvert til mannevond sau, og endte opp med å omkomme av "slag")
  • I tillegg kommer søsknene mine sine kjæledyr, som inkluderte katter, gullfisker, et par undulater og såvidt jeg husker en hamster.
Også skulle jeg selvfølgelig utfordre seks andre, så jeg utfordrer: Ingvill, Heidi, MJ, Lise, Åshild og My

Ingen kommentarer: