mandag 20. april 2009

Enda en liste...

Da det virker som om majoriteten av denne lesesalen er mer enn gjennomsnittet opptatt av sport tenkte jeg at jeg skulle skrape sammen en fem på topp sportsutøvere-liste selv. Dette er imidlertid noe vanskelig, siden jeg kanskje ikke er verdens mest sportsinteresserte person (jeg vet for eksempel ikke hvordan Petter Northug ser ut, nøyaktig hva det er han gjør på ski, eller om dette er riktig stavemåte av navnet hans). Den følgende listen kan derfor virke noe... spesiell?...


1. Master Per Andresen. Så trivelig og så skummel på en og samme gang. Sinnsvakt dyktig både som leder og som utøver. Og jeg hadde ikke blitt overrasket om jeg så ham knipse i stykker en murstein...


2. Rocky Balboa. Det er mulig at det er litt feigt å bruke fiktive idrettsutøvere, men hjertesukk...
3. Gwendal Peizerat. Jeg er jente, jeg har lov til å like kunstløp...
3. Jørn Jamtfall. Ja, jeg kan faktisk navnet på en fotballspiller, og som tweenies på nittitallet var jeg og et par venninner veeeeldig sjarmert.
5. Kari Traa. Ok, så har jeg kanskje litt trøbbel med å komme på hele fem, mannlige utøvere, men det er ei skikkelig kul dame som fortjener å være med på lista!


Og da var den lista fullført...



2 kommentarer:

Åshild sa...

Du er sabla allsidig, da! Det får`n si, altså! Kunstløp og Rocky - og et eller anna helt øverst der også.. Som innebærer å få belter med forskjellige farger, eller? (Veldig dårlig på å se forskjell på sånne kampsportgreier, jeg..)

Og forresten.. jeg fant enda en grunn til å se Rocky.. Jeg trodde den/han(?) het Rocky Bilbao.. Feil det, gitt.

Zillapilla sa...

Jøss, her viser du jo god sportslig oversikt. Tror du undervurderer deg selv =)