søndag 25. januar 2009

Hvorfor jeg ikke bør lese debattinnleggene i Aftenposten

Jeg har burde ha lært for lenge siden å holde meg unna Aftenpostens debattsider, men av og til klarer jeg ikke å la være, og for å si det sånn, jeg blir like overrasket hver gang...

Utgangspunktet for debatten var en anmeldelse av en ny roman som tar for seg en middelaldrende mann på som forelsker seg i en thailandsk prostituert. Her er noe av responsen:

"Feministene har klart å infisere presse, politikk og byråkratiet - ja selv en egen "forskning" hvor svaret og utfallet er gitt på forhånd. Det står et ukritisk pressekorps og sluker "resultatene" som ei sulten gjedde om våren. En mann skal ta alle farlige, skitne og risikofylte yrker i samfunnet, bidra til skatteinngang og fellesskapet men ellers bøye hodet i skam og holde kjeften." - Kritisk

"Norske Kvinner, innvandrere og norske journalister tar ikke kritikk og er umulig aa kritisere... med sitt eget navn og rykte i behold. Mads Larsen er jo bannlyst og kvinnene har jo kastet en fatwa etter ham, en pule-nekt fatwa. " - Finn Mark

"Det blåser en sur uhyggelig og nymoralistisk vind fra venstre - med en ekkel eim fra de mest fundamentalistiske feministiske aktivistene i kombinasjon med vond nymoralstisk seksualfiendtlig blest fra USAs mest kristenfundamentalistiske miljøer i Midt-Vesten. Og den rammer mannen med full kraft fra øst og vest - samtidig. Denne sure vinden har lammet kritisk journalistikk, satt politiske partier sjakk matt og er i ferd med å blåse oss tilbake til middelalderens kirketukt og inkvisisjon." - Sterkt kritisk

"Samfunnet har tippet over til å verdsette det feminine mer enn det maskuline. Dagens unge kvinner setter generelt sett selvrealisering framfor barn og familie. Det ser jeg selv jeg både i egen omgangskrets og i media." - Elvis

"Dessverre mistet vi den frie og kritiske pressen for mange mange år siden. Den er blitt infisert av feministiske fundamentalister og lakeier for politisk korrekthet. Dagbladet tok sin økonomiske død da feministene med politisk agenda overtok i redaksjonen." - Zeta

"Opplevde å bli sensurert på VGs debattsider da jeg tillot meg å stille spørsmål om hvorfor et kvinnestyrt samfunn (matriarki) aldri har klart å utvikle en varig sivilisasjon. Dette ble for mye for VGs feministiske administrator og etter klager fra andre (kvinnelige?) debattanter ble tråden fjernet, dvs sensurert. Slike politisk ukorrekte spørsmål tolereres ikke i en feministisk styrt presse." - Debattanten


Dette er ikke de mest ekstreme eksemplene, men utklipp fra de fleste av de første innleggene i saken. Det mest interessante er kanskje den automatiske sammenligningen av innvandrere og feminister, og hvordan begge disse begrepene blir brukt som skjellsord... Jeg må også si meg imponert over "Debattanten" som klarte å bli sensurert av VG. Noe sier meg at det skal litt til. Kjære, hvis du leser bloggen min i dag, jeg er veldig, veldig glad for å være gift meg deg, og ikke med noen av disse "debattantene".

Ingen kommentarer: