torsdag 29. januar 2009

Kokkekunstnerier

En norsk kokk har tatt gull i verdensmesterskapet i kokkekunst, og Aftenposten har printet menyen som gikk av med seieren. Jeg er ikke overrasket over at det er visse elementer på denne som jeg neppe ville satt så stor pris på, og det på tross av at jeg med årene har utviklet smaken min til både å inkludere oliven og rå fisk. Verken "potet, svart trøffel og benmarg", "persillerot med spinat og glasert oksekjake" eller "oksehaler med rotselleri" gir meg vann i munnen, men jeg kan godt se for meg at det er sånt man vinner gourmetkonkurranser med. Menyelementet jeg imidlertid reagerte på var "Norsk 'cabaret' med erter, reker og løk". Aspik? Vinner man verdensmesterskapet i kokkekunst med aspik? Vel mamma, jeg foretrekker fortsatt eggesalaten din...


1 kommentar:

Zillapilla sa...

Jeg har spist oksehalsuppe. Helt forferdelig!