mandag 5. januar 2009

Litt mobbing av husbonden

Min kjære husbond, doktoren, har fått seg ny bok som i hovedsak dreier seg om mangel på vitenskaplige bevis på alternativ medisin. En bok som til stadighet får ham til å komme med utbrudd som "Hah!" og "Hør på dette!". Etter en heftig diskusjon (jeg har en tendens til å bli litt grinete av for mye bruk av ordene "empiri", "vitenskapelig" og "placebo") hvor både "Snåsakaill'n" og "hvordan man kan dø av akupunktur" var deler av argumentasjonsrekka, spurte jeg til slutt om "det ikke er noe alternativ medisin som fungerer da?". Doktoren måtte innrømme at jo, det var det jo. Det var blant annet noe greier som fungerte bra mot forkjølelse. Et eller annet på E. "Echinacea, kanskje?" spurte jeg uskyldig. Jo, det kunne stemme. Det var med stor skadefryd jeg kunne påpeke at jeg og solhattflaska mi dermed har vitenskapen med oss (den har nemlig blitt fnyst av et par ganger).


Ingen kommentarer: