tirsdag 27. januar 2009

Første avkrysning fra nyttårsforsettlista

Da kan jeg krysse av Selma Lagerlöf fra nyttårsforsettlista mi. Problemet nå er at jeg ikke har lyst til å fortsette på lista. Jeg vil heller fortsette på Selma Lagerlöf. Keiseren av Portugalia var aldeles nydelig, og nå vil jeg heller lese Gösta Berlings saga enn å starte på en helt ny forfatter. Jeg har bestilt The Waste Land av T. S. Eliot, men kan ikke akkurat si jeg gleder meg fryktelig...

Og hvilken idiot fant ut at Bjørnson fortjente nobelpris, men ikke Ibsen?

Sannheten er at jeg verken kan lese Eliot eller Lagerlöf fordi jeg skal ha kollokvie om Hanne Ørstaviks Kjærlighet, og jeg må lese ut den før jeg gjør noe mer, og etter det burde jeg nok startet på Vesaas-bøkene som jeg har på prøveforelesningspensumet. Ak, det er hardt å være litteraturstudent...



1 kommentar:

Borghild sa...

eg syns du (og ingri?) burde ha en nobel-blogg der dåkk bokblogg om alle nobelvinneran dåkk les. kanskje vi kan bi frista tell å les nåkka vi vanlig dødelige språkstudenta og?